Bon Jovi: soundtrack din epoca naivă

Mi-am descoperit pasiunea pentru muzică mulțumită surorilor mele. A fost un mare avantaj să am pe cineva care să îmi obișnuiască auzul cu muzica mai veche, bună sau mai puțin bună. Dacă nu era așa, probabil mă limitam, precum alții de vârsta mea, la Andre și Valahia.

Aveam vreo 5-6 ani și m-am dus mândră la soră-mea să îi spun că știu să traduc ce spune nenea ăla în cântec. ”Chip de fată”, i-am zis eu, cu bărbia sus și zâmbet tâmp. Soră-mea a izbucnit în râs la auzul traducerii după regula „Baba nu aude, dar le potrivește”. Eu auzeam, dar încă nu înțelegeam că, de fapt, „keep the faith” vrea să zică ceva de speranță… Ce vină aveam eu că pronunția aducea cu asta românească?…

E prima melodie pe care mi-o amintesc de la Bon Jovi. Apoi au fost altele: Living on a prayer, Bed of roses, Diamond ring, Always, It’s my life, Missunderstood ș.a.m.d. Am crescut cu ei, dar a fost acea parte a creșterii care e cu adevărat specială. Când cea mai mare grijă a mea era că soră-mea a râs răutăcios de naivitatea că aș putea traduce un vers banal din engleză.

Bon Jovi au anunțat pe site-ul lor oficial că vin în Piața Constituției din București, pe 10 iulie 2011, în cadrul „The circle tour”. Biletele încă nu pot fi achiziționate, dar voi fi acolo cu siguranță, cu ochii mari și zâmbetul tâmp, ca pe vremurile bune. De data asta, nu numai că o să fredonez pe melodiile lor, dar mă bucur și de privilegiul de a ști că titlul primei piese Bon Jovi de care îmi amintesc nu are nici o legătură cu vreun chip anonim de fată…Momentan, I „keep the faith” că nu se va anula concertul, așa cum se mai întâmplă pe la noi.

No comments yet

Lasă un răspuns

